Water helpt je uit de put

Toen wij in januari 2011 de eerste Huizenbouwreis ondernamen zagen wij daar vooral gortdroge landerijen, waar éénmaal per jaar geoogst werd. De huizen die we toen gebouwd hebben zijn inmiddels uitgebouwd met luifels en schuurtjes en door de waterputten en reservoirs die we toen ook aangelegd hebben kleuren de velden om de gemeeenschappen groen en is men druk doende met het zaaien en oogsten van een diversiteit aan gewassen.

De nieuwe huizen op palen herbergen nu voorraden die voor goed geld verkocht worden en die weer andere zaken mogelijk maken. Kortom, met een huis op palen en met goede watervoorzieningen weet men de weg omhoog weer op te pakken!

Steun onze actie Water=Groen en doneer dierect via iDeal >

Dieni en de oude Cambodjaanse dame in haar toenmalige onderkomen van…
Dieni en de oude Cambodjaanse dame in haar toenmalige onderkomen van bladeren.

Oma vertelt...

Deze oude mevrouw had in 2012 een leuk contact met Dieni Leibbrand, samen met haar partner Peter de Vries één van de huizenbouwers van dat jaar (de Rainbow Builders). In 2013 kon zij aan Cor en Giulio vertellen hoe blij zij was met de nieuwe situatie. Met haar goede huis op palen, hoe schoon en netjes alles is en hoe goed het gaat met haar en haar familie. Ook in 2014 hebben we weer een aangename ontmoeting met deze mevrouw gehad. Het levende bewijs dat onze aanpak werkt!

Water=Groen

We hebben het met eigen ogen kunnen zien: het verschil tussen onze bezoeken in 2011 en in 2012, 2013 en 2014. Water kleurt alles groen! Door de beschikbaarheid van schoon betrouwbaar water gaat niet alleen de gezondheid en weerbaarheid van mensen met sprongen vooruit, ook kan er vaker geoogst worden, waardoor de inkomsten omhoog gaan en er ook andere zaken mogelijk worden, zoals de kinderen naar school sturen. Wij hebben in elk geval kunnen zien dat de velden er prachtig groen bij stonden en dat men druk bezig was met zaaien en oogsten.