Het bezoek van Janne Ritskes en de opbrengst van het Galadiner voor Nokor Tep

Het nieuwe jaar 2019 is weer een feit. We mogen terugkijken op een geslaagd Galadiner en fundraising van 8 december 2018. De opbrengst is voor het Nokor Tep ziekenhuis voor vrouwen met kanker. De opening is gepland op 18 maart 2019. Ook hebben wij Janne Ritskes in haar geboorteland mogen verwelkomen. Een inspirerende en productieve tijd. Laten we het ziekenhuis omarmen en dit omvangrijke project met elkaar doen slagen. Donaties blijven van harte welkom.

Geke in gesprek met Janne

Janne Ritskes op bezoek bij het UMCG

Het bezoek van Janne is bepaald geen vakantie geweest. Gelijk de eerste dag zijn er afspraken gemaakt met het Universitair Medisch centrum Groningen. Eerst een bezoek bij prof. dr. M.G. (Marianne G) Rots (Professor of Molecular Epigenetics) die haar visie gaf op behandelingen van kanker. Vervolgens een zeer waardevolle ontmoeting met prof. dr. G.A.P. (Geke) Hospers (hoogleraar medische oncologie). Juist in dit bezoek is er een basis gelegd voor behandelingsmethoden. Dit bezoek heeft veel betekend voor het Nokor Tep ziekenhuis. Geld is belangrijk voor de bouw en de exploitatie, maar kennis en het stellen van de diagnose is waar het omgaat als je ziek bent.

fundraising bij Rotary club Dronten

De avond vond zijn invulling voor het fundraisen voor het ziekenhuis. De uiteenzetting van de noodzaak om tot de bouw te komen van Nokor Tep en de geschiedenis en de gevolgen van het schrikbewind van Poll Pot laat een diepe en emotionele indruk achter. De opkomst was nog nooit zo hoog geweest en tot de laaste minuut was er een dialoog en een grote waardering voor het werk van Tabitha als organisatie.

Stadsgehoorzaal

Galadiner in de Harmonie te Vlaardingen

Op 8 december om 18.00 uur was het ontvangst van de 110 gasten. In een omgetoverde sfeervolle accomodatie de Harmonie te Vlaardingen (Stadsgehoorzaal). Werden den gasten getracteerd op een uitgebalanceerd diner verzorgd door Smaak & Meer, de muzikale omlijsting door Diona Fox & her Ragdolls. De leiding van de avond was in handen van Eric van de Ende, Veilingmeester Jack Kerklaan en als toezicht was de notaris Ed Bijster aanwezig. Al met al alle ingredienten voor een gezellige avond. De foto's zijn verzorgd door toskofotografie.

Bopha Preah Vihear geven de avond een sfeer van Cambodja

De dansgroep Bopha Preah Vihear met Sina Sinath, Hang Munin en Sicheng Hong. Zij hebben belangeloos opgetreden voor het Nokor Tep Women's Hospital in Cambodja.

Jolanda Prinsen

Aanbieding bronzen beeld Tabitha

Kunstenaar Jolanda Prinsen heeft Janne verrast met een uitzonderelijk mooi kunstwerk. Uit handen van Fred Meijer werdt het beeldje genaamd "Tabitha" overgedragen. Het zal een plaatsje krijgen in de hal van het ziekenhuis. Jolanda was tijdens haar bouwreis in 2016 geraakt en geinspireerd door het werk van de foundation Tabitha Cambodja.

De kavels met de opbrengst

De veiling

Veilingmeester Jack Kerklaan heeft het sluitstuk van de avond tot een geweldig einde gebracht. Hij wist op zeer ludieke wijze de gasten te bewegen om te bieden op alle kavels. Een geweldige klus om alle armen, knipogen en bewegingen om te zetten in een serieuze bieding. Voor het gehele overzicht van de kavels en de opbrengst per kavel verwijzen wij u naar onze website. kopje Veiling.

Aanbieding schilderij portret Janne

Kunstenaar Marcel Straver en oud bestuurslid van Stichting Toetssteen heeft op geheel eigen wijze een kavel gemaakt met Janne als onderwerp. Het schilderij is aan Janne overhandigd en door de gasten is hier gezamelijk € 1.750,00 voor opgebracht.

De opbrengst van de avond

Aan het einde van de avond kon de balans worden opgemaakt. Een geweldige opbrengst van $ 44,205. Als bestuur willen wij iedereen bedanken voor de bijdragen groot en klein. Het is weer een geweldig bedrag dat goed besteed zal worden voor het afronden van de bouwactiviteiten voor het Nokor Tep ziekenhuis. Als bestuur zijn wij dankbaar dat wij dit mochten organiseren en willen wij iedereen bedanken die hieraan heeft bij gedragen.

Laura Schep, Giulio Tomaello en Cor Hoogeveen