Help mee bouwen aan een toekomst in Cambodja!

Het Bouwteam 2017 staat te popelen om te vertrekken. Nog maar een paar weken en dan is het weer zover! Onze 7e reis is dan een feit. Op 13 januari a.s. gaat een flinke groep van 17 enthousiaste mannen en vrouwen met elkaar op weg. We vragen van harte uw steun voor onze projecten. Zo kunnen we er met elkaar voor zorgen dat ze met een mooie cheque naar Cambodja kunnen gaan.

U kunt uw steun betuigen en een donatie doen t.n.v. Stichting Toetssteen - IBAN: NL61RABO0158588428 o.v.v. Kerstgift 2016

Wij wensen Desiree, Rein, Patrick, Peter, Jaap, Thomas, Henk, Carine, Sandi, Rian, Hans, Hugo, Martijn, Renske, Lies, Cor en Giulio een hele goede tijd toe in Cambodja en zien uit naar hun verhalen op Facebook.

Het bouwteam 2017

Het bouwteam stelt zich graag aan u voor. U kunt dit lezen op de website http://www.stichtingtoetssteen.nl/huizen/bouwteams/

Tijdens de reis kunt het bouwteam volgen op de website maar ook via Facebook https://www.facebook.com/stichtingtoetssteen

We zouden het bijzonder waarderen als u ons zou willen "LIKEN"

Volg ons op Facebook

Water is leven

Een van de millennium doelstellingen van 2000 luidt: In 2015 moet het aantal mensen dat geen toegang heeft tot schoon drinkwater en sanitaire voorzieningen zijn gehalveerd. Dit is in Cambodja nog niet het geval. Wij dragen met de bouw van waterputten en reservoirs constructief bij aan de toegang van de mensen in Cambodja tot schoon en drinkbaar water! Het is noodzakelijk voor een goede hygiëne en essentieel voor akkerbouw en veeteelt, de bronnen van onze voeding.

Dit verhaal brengt ons bij een duurzaam leefmilieu. Alles in Cambodja wordt door de mensen gebruikt en hergebruikt om inkomen te genereren. Met water wordt spaarzaam en zorgvuldig omgegaan. Samen met uw donaties maken we Cambodja Groen. Komend jaar willen we onze aandacht meer richten op het milieu, om duurzame ontwikkelingen in gang te helpen zetten. Met de kennis van Cambodja zoals onze ervaren partner Janne Ritskes van Tabitha die heeft, kunnen we gezinnen steunen. Ons doel is voor het komend jaar is "water voor 20.000 Cambodianen". Dit kan alleen slagen met uw steun.

Water = groen

Hun gezondheid is onze zorg!

In Cambodja is men na jarenlang hard werken nu in de afronding van de eerste fase van de bouw van het Nokor Tep Women's Hospital’.  Dat is verheugend nieuws omdat een kankerpatiënt in Cambodja vrijwel geen kans heeft op een behandeling. De oprichtster van Tabitha Foundation, Janne Ritskes heeft dit aan den lijve ondervonden, nadat bij haar zelf borstkanker werd geconstateerd. Zij realiseerde zich terdege dat als zij Cambodjaanse was geweest, zij ten dode was opgeschreven. Dat gaf haar de motivatie om met de bouw van het ziekenhuis voor vrouwen te beginnen. De bouw is in volle gang, zoals u kunt zien op onderstaand flimpje. Nokor Tep - ziekenhuis in aanbouw

Help mee en doneer!

Help Renske en Martijn

EEN ONDERDAK GEEFT EEN MENS EEN WAARDIG BESTAAN

Waarom gaan mensen met ons mee huizen bouwen? Hier volgt de motivatie van een van onze teamgenoten, Renske Verbeek om mee te gaan . Lees ook de andere motivaties! "Als je samen iets deelt, dan heb je meer!", dacht ze nadat haar broer Martijn haar had gevraagd om met hem mee naar Cambodja te gaan. Wat ze vervolgens nog meer dacht, beschrijft ze hieronder:

"Wat een bijzonder initiatief! Toen mijn broer Martijn erover vertelde, ging direct ‘alles aan’ bij me.

Ik verwacht van de reis een lading ervaringen die ik niet snel zal vergeten. Het lijkt me een zinvol én compact avontuur van tien dagen met een groep gelijkgestemden in een speciaal land met een enorme en indrukwekkende geschiedenis.
Hopelijk kunnen we de dagelijkse hectiek en uitdagingen even loslaten en die plaatsen tegen het licht van de (ongetwijfeld veel grotere) uitdagingen in de rest van de wereld.
En tot slot, zo’n tijd met mijn leuke broer op pad is natuurlijk ook iets wat de hele belevenis ongetwijfeld een gouden randje gaat geven. Vol verwachting klopt mijn hart! "

Khnhom pitchea rompheub!

Doneer nu

Laat de Cambodjanen niet aan hun lot over!

Steun Stichting Toetssteen en doneer o.v.v. Kerstgift 2016

1. Bankrekening IBAN: NL61RABO0158588428 t.n.v. Stichting Toetssteen te Maasland

2. Doneren kan ook via Ideal www.stichtingtoetssteen.nl/doneren/donatieformulier of

3. Via de speciale Button op onze Facebook pagina.

Wilt u een van onze volgende projecten steunen specifiek steunen, meldt dan bij uw gift
• ** Huizen bouw of
• ** Water voor 20.000 mensen (i.s.m. Wilde Ganzen en Rotary Vlaardingen) of
• ** Ziekenhuis Nokor Tep

Bedankt voor al uw steun en vertrouwen in ons!