Ga mee bouwen aan de TOEKOMST

Sinds de oprichting eind 2010 heeft Stichting Toetssteen al meer dan 300 arme Cambodjaanse gezinnen van een behoorlijk huis voorzien (zie het huizenoverzicht op de website). Dit gebeurt in kleine projecten door samengestelde ‘bouwteams’ van zo’n 20 enthousiaste mensen die graag ook zélf een steentje bijdragen. Bouwervaring is hier niet voor nodig. Geld wel!

10 DAGEN CAMBODJA OPSNUIVEN...

Het hoofddoel van de reis is uiteraard het bouwen van zoveel mogelijk huizen voor de allerarmsten in Cambodja. Maar alle dagen bouwen is fysiek onmogelijk en dus benutten we de andere dagen om zoveel mogelijk van het land te zien: het indrukwekkende tempelcomplex Angkor Wat, de hoofdstad Phnom Penh, onze water=groen projecten, het in aanbouw zijnde Nokor Tep ziekenhuis voor vrouwen en nog veel meer.

De reis is uitstekend verzorgd, vindt plaats in het droge seizoen (temperatuur gemiddeld 30 graden!) en is qua veilig voedsel, transport en hotels zoveel mogelijk afgestemd op de westerse mens. Deelnemen aan een bouwreis blijkt trouwens een prima gelegenheid voor kennisuitwisseling en het aangaan van vriendschappen. Wie mee wil, moet wel zelf zorgen voor de nodige inentingen en een geldig paspoort. We kunnen u hierbij adviseren.
Overigens Stichting Toetssteen is ANBI-erkend dus alle giften – groot of klein – zijn fiscaal aftrekbaar.
Meegaan: een onvergetelijke ervaring!

Een huis sponsoren kost € 800,– (je mag het huis dan zelf een naam geven); als je mee wilt gaan om te bouwen komt daar ca. € 1.900,– bij voor de reis- en verblijfkosten. Alleen de drank is voor eigen rekening. Dan heb je wel een avontuurlijke én goed verzorgde reis, waarin je kennis maakt met dit prachtige land en haar inwoners. Maar bovenal: je geeft een kansarm Cambodjaans gezin weer een toekomst!

Inmiddels is wel gebleken: meegaan en bouwen in Cambodja is echt een onvergetelijke ervaring!

Ga je met ons mee van 22 januari t/m 1 februari 2016?

We zouden het fijn vinden als je eind januari met ons meegaat. Draag zelf een steentje bij en help eigenhandig mee huizen bouwen in Cambodja! Bekijk de video voor een impressie van een van de bouwreizen.

Ga je mee? Reageer dan vóór 10 november via het antwoordformulier op de website of mail naar secretaris@stichtingtoetssteen.nl

waarom Cambodja

Toekomst betekent OPLEIDING

Elk jaar bezoeken wij onze projecten. Onderdak en water zijn basis behoeften. Gevolg is opleiding en scholing. Deze jongeman is daar het voorbeeld van.

Water doet LEVEN

Wij zien jaarlijks de vooruitgang. Water geeft Voedsel, Gezondheidszorg en Inkomen.

Water in samenwerking met de Wilde Ganzen
Nokor Tep ziekenhuis Cambodja

GEZONDHEIDSZORG IS VAN LEVENSBELANG

Vanaf de aanvang van de bouw van het ziekenhuis NOKOR TEP ondersteunenen wij de bouw.

Kijk voor meer informatie op onze website en voor de laatste berichten zie actueel.

U kunt ons ook volgen op facebook. Het zou fijn zijn als u ons wilt volgen. (vind ik leuk)