GA MEE HUIZEN BOUWEN IN CAMBODJA - 9 T/M 19 JANUARI 2015

De 5e Huizenbouwreis van Stichting Toetssteen staat op stapel. Deze Lustrum reis start op vrijdag 9 januari 2015. Dan vertrekken we richting Cambodja en maandag 19 januari arriveren we weer op Schiphol. De dagen daartussen vormen zeker een onvergetelijke ervaring voor iedereen die mee gaat. Ga ookl mee!

HUIZEN BOUWEN IN CAMBODJA: IEDEREEN KAN HET!

Mede dankzij onze sponsors zijn al ruim 253 Stichting Toetssteen-huizen voor de armsten van Cambodja opgeleverd. Ook kunnen we melden dat 495 waterputten/waterresevoirs zijn gerealiseerd. Niet al deze huizen hebben we ook zelf gebouwd; dat doen we maar éénmaal per jaar. Van vrijdag 9 t/m maandag 19 januari 2015 gaan we weer richting Cambodja voor een fantastische 11-daagse reis (geschikt voor jong en oud) waarin we kennismaken met dit prachtige Aziatische land, haar verbazingwekkende cultuur en haar ongelofelijke recente geschiedenis... en waarin we uiteindelijk 2 dagen lang mee helpen de huizen af te bouwen. Dat is zweten - zeker - maar het is ook onvergetelijk! Bouwervaring is beslist niet nodig. Een beetje lef misschien wel. Wie durft stuurt vóór 10 oktober 2014 een mail naar secretaris@stichtingtoetssteen.nl.

Kijk naar de reeds gebouwde huizen

EEN LUSTRUM REIS VOL HOOGTEPUNTEN...

Gobale indeling van de reis. Kleine aanpassingen op het programma zijn nog mogelijk.

1. Vertrek Schiphol
 met tussen stop in Singapore (incl. korte stadstoer)
  2. Aankomst Siem Reap – bezoek stad.
  3. Bezoek aan één van de wereldwonderen: Angkor Wat, Bayon en Ankor Thom
Dag
  4. Busreis naar Phnom Penh. Bezoek aan het indrukwekkende drijvende dorp Kompong Kleang. Boottocht in een traditionele boot op het Tonle Sap meer, het grootste meer van Cambodia. Aankomst in Phnom Penh. Boottocht op de Mekong bij ondergaande zon.

5. Architectuur trip per Cyclo door historische binnenstad Phnom Penh; bezoek oude wijk met bijzondere kennismaking hoe Cambodjaanse gezinnen hier leven; bezoek Nationaal Museum en Koninklijk Paleis.
  6.
Bezoek per tuktuk aan Janne Ritskes en Tabitha; gelegenheid tot bezoek naai-atelier/winkel; bezoek aan Tuol Sleng gevangenis, Russian Market en Killing Fields.

7. Bustocht naar Kep; bezoek NGO; aankomst in Kep met (optie) bezoek per boot aan het prachtige Rabbit Island.

8. Bouwteam gaat op eerste dag 12 huizen bouwen in de provincie Kep.
  9.
Bouwteam gaat op tweede dag 8 huizen bouwen in de provincie Kep; alle huizen worden op ceremoniële wijze aan de nieuwe bewoners overhandigd.

10. Ochtend vrij; vertrek per bus naar Airport Phnom Penh.

11. Aankomst op Schiphol.

Bovenstaand programma is onder voorbehoud. Centraal in de reis staat het bouwen van de huizen en het kennismaken met de mooie én de minder mooie kanten van Cambodja. Iedere deelnemer zorgt voor de sponsoring van minimaal 1 huis. De reis- en verblijfskosten bedragen ca. € 1.850,—.

Kijk voor water

HELP MEE EN MAAK SAMEN HET VERSCHIL

Elk jaar bezoeken wij de locaties van voorgaande jaren. Het is fantastisch om te zien hoe de families hun leven oppakken. Het verschil van het toegang hebben op water. Het geeft een doel en hoop. Laten wij hierin een voorbeeld en inspiratie mogen wezen.

Zij wachten op ons. GA MEE BOUWEN EN MAAK HET VERSCHIL