Herinnering: zaterdag 28 juni Cambodja Update 2014

Aanstaande zaterdag 28 juni van 11.00 tot 14.00 uur is het zover. Dan zijn we te gast bij Priva in De Lier voor onze Cambodja Update 2014 met als thema ‘Water=Groen’ en een interessant programma. Agnes van Ardenne, voormalig Minister van Ontwikkelingssamenwerking en momenteel voorzitter van het Productschap Tuinbouw is key speaker en ook Sylvia Ortega-Azurduy van Wilde Ganzen vertelt over het belang van water voor Cambodja. Uiteraard wordt ook verslag gedaan van de Huizenbouwreis van begin dit jaar en wordt de volgende (lustrum)reis, begin 2015, aangekondigd. Weet u iemand die geïnteresseerd is in Cambodja en eventueel mee wil met de volgende Huizenbouwreis? Neem hem of haar dan gerust mee.

I.v.m. de organisatie willen wij u dringend vragen zich z.s.m. aan te melden via het online inschrijfformulier >

Graag tot a.s. zaterdag!

Programma 28 juni - 11.00-14.00 uur

1. Welkom en introductie Priva.
  2. Opening (11.00 uur) door voorzitter Giulio Tomaello met het jaarverslag over 2013.
  3. Jan van de Wiel vertelt over de belevenissen van De Draadnagels tijdens de Huizenbouwreis 2014, toont een kort door hemzelf gemaakt filmverslag en presenteert het door Ed Hoogeveen gemaakte fotoboek.
  4. Oproep voor deelname aan de Huizenbouwreis 2015 (5e keer = lustrumeditie!).
  5. Reisdatum wordt 9 t/m 18 januari 2015.
  6. Sylvia Ortega-Azurduy van Wilde Ganzen vertelt over de mogelijke rol van Wilde Ganzen in onze nieuwe Water=Groen-actie.
  7. Pauze (± 12.30 uur): broodjeslunch met koffie/thee. Tevens muzikaal intermezzo.
  8. Agnes van Ardenne (voorzitter productschap Tuinbouw) over het belang van water en tuinbouw voor Cambodja. Tevens gelegenheid tot vragen.
  9. Afsluiting (± 14.00 uur) door de voorzitter.
  10. Aansluitend: Persbijeenkomst.

Key speaker: Agnes van Ardenne

Agnes van Ardenne: ‘Sinds het einde van het Pol Pot regime zetten de Cambodjanen zich op bewonderenswaardige wijze in om hun land weer vreedzaam en democratisch op te bouwen. Daarbij staat de menselijke waardigheid van iedere Cambodjaan voorop. En van de bevolking als geheel. Daarom voelt Stichting Toetssteen zich verbonden met het Cambodjaanse volk en het land. Bijna vijf jaar lang zijn gezamenlijk klimaatbestendige huizen in Cambodja gebouwd. In de provincie verandert veel. Waar voedsel wordt verbouwd en waar water is, is het groen. Maar de vraag is of dit zo blijft. Veel Cambodjanen trekken naar de stad in de hoop op werk en een inkomen. Die stedelijke bevolking moet gevoed worden en het afval verwerkt. In veel stedelijke gebieden in de wereld wordt daarom de verbinding tussen de stad en het buitengebied gelegd. Water en voedsel zijn essentieel voor de gezondheid en veiligheid van de Cambodjanen. Nederland staat aan de top van de wereld als het om productie van gezond voedsel en veilig watermanagement gaat. Zou Stichting Toetssteen met de Nederlandse kennis van de circulaire economie de Cambodjanen kunnen ondersteunen?’

Kom zaterdag 28 juni naar de Cambodja Update 2014 van Stichting Toetssteen en hoor het uitgebreide verhaal van Agnes van Ardenne. Ook Sylvia Ortega-Azurduy van Wilde Ganzen zal spreken over de nieuwe gezamenlijke actie ‘Water=Groen’. En uiteraard een verslag van de huizenbouwreis 2014 en informatie over de volgende (lustrum)huizenbouwreis in 2015!

Datum en tijd: zaterdag 28 juni 2014, 11.00-14.00 uur
Locatie: Priva, Zijlweg 3, 2678 LC De Lier

Meld je aan via het inschrijfformulier >