Uitnodiging Cambodja Update 2014 - ‘Water=Groen’ - zaterdag 28 juni

We nodigen u (plus wie u maar mee wilt nemen) graag uit voor de 4e ‘Cambodja Update’ van Stichting Toetssteen op zaterdag 28 juni aanstaande van 11.00 tot 14.00 uur in De Lier.

We zijn enorm blij met de gastvrijheid van het vooraanstaande klimaat- en procesbeheersingsbedrijf Priva in De Lier. Met deze fantastische locatie én met voormalig Minister van Ontwikkelingssamenwerking Agnes van Ardenne als ‘key speaker’ leggen we de focus dit keer nadrukkelijk op onze nieuwe ‘Water=Groen’ actie. Sylvia Ortega-Azurduy zal namens Wilde Ganzen hun bijdrage aan de actie toelichten.

Deze ‘Cambodja Update 2014’ is tevens terugkomdag voor de Huizenbouwteams van 2014 (De Draadnagels), 2013 (The Orange Wave), 2012 (Rainbow Builders) en 2011 (Concrete Lions) én informatiedag voor alle donateurs en sponsors, voor de pers en alle andere geïnteresseerden. Behalve informatief wordt het vooral ook gezellig!

We zullen alle aanwezigen uiteraard ook weer informeren over de stand van zaken van Stichting Toetssteen en onze overige projecten in Cambodja: het Huizenbouwenen de actie voor vrouwenziekenhuis Nokor Tep.

Wij zouden het zeer waarderen als u hierbij aanwezig bent. Wilt u zich hiervoor inschrijven via het online inschrijfformulier. We vragen per deelnemer een vergoeding van € 10,– ter dekking van de kosten (graag uiterlijk 21 juni te voldoen via iDeal of via IBAN NL61RABO0158588428, Rabobank Maasland, t.n.v. Stichting Toetssteen o.v.v. ‘Cambodja Update 2014’). Graag tot dan!

N.B. Weet u iemand die geïnteresseerd is in de volgende (5e!) Huizenbouwreis begin 2015?
Vraag hem of haar dan vooral ook mee want dit is dé gelegenheid om er meer over te horen en te zien!

Programma zaterdag 28 juni, 11.00-14.00 uur

1. Opening (11.00 uur) door voorzitter Giulio Tomaello met het jaarverslag over 2013.
  2. Jan van de Wiel vertelt over de belevenissen van De Draadnagels tijdens de Huizenbouwreis 2014, toont een kort door hemzelf gemaakt filmverslag en presenteert het door Ed Hoogeveen gemaakte fotoboek.
  3. Oproep voor deelname aan de Huizenbouwreis 2015 (5e keer = lustrumeditie!).
    Reisdatum wordt 9 t/m 18 januari 2015.
  4. Sylvia Ortega-Azurduy van Wilde Ganzen vertelt over de mogelijke rol van Wilde Ganzen in onze nieuwe Water=Groen-actie.
  5. Pauze (± 12.30 uur): broodjeslunch met koffie/thee. Tevens muzikaal intermezzo en presentatie Priva.
  6. Agnes van Ardenne (voorzitter productschap Tuinbouw) over het belang van water en tuinbouw voor Cambodja. Tevens gelegenheid tot vragen.
  7. Afsluiting (± 14.00 uur) door de voorzitter.
  8. Aansluitend: Persbijeenkomst.

Key speaker: Agnes van Ardenne

Agnes van Ardenne is sinds 2011 voorzitter van het Productschap Tuinbouw. Ze was o.a. lid van het partijbestuur van het CDA (1988-1992), Wethouder van Vlaardingen (1991-1994), lid van de Tweede Kamer (1994-2002) en vervolgens staatssecretaris van Buitenlandse Zaken belast met Ontwikkelingssamenwerking in het Kabinet-Balkenende II (2002-2003) en minister zonder portefeuille voor Ontwikkelingssamenwerking in het Kabinet-Balkenende III (2003-2007). Van april 2007 tot 1 juli 2011 was zij Permanent Vertegenwoordiger van Nederland bij de FAO, de voedsel- en landbouworganisatie van de Verenigde Naties in Rome. Agnes van Ardenne is lid van de Raad voor de leefomgeving en infrastructuur, voorzitter van de Marga Klompé Stichting en voorzitter van het curatorium van het Afrika-Studiecentrum. In 2007 werd Van Ardenne benoemd tot Officier in de Orde van Oranje-Nassau.

Een toepasselijke locatie in het Westland

Dit jaar zijn we te gast bij een bijzonder (toepasselijk) bedrijf: Priva in De Lier. Priva creëert duurzame oplossingen voor de groeiende vraag naar schaarse hulpbronnen als energie en water door met zorg voor welzijn te streven naar optimaal rendement. We zijn blij dat algemeen directeur Meiny Prins ons de gelegenheid biedt onze Cambodja Update 2014 in het prachtige bedrijfscomplex te organiseren.

U vindt de Priva-campus aan de Zijlweg 3 (2678 LC) in De Lier.
Er is volop parkeergelegenheid.

Routebeschrijving naar Priva >

Verhalen van huizenbouwers

Impressies over de Huizenbouwreis 2014 van ‘De Draadnagels’ in januari van dit jaar. Medereizigers Jan van der Wiel en Ed Hoogeveen zullen ieder op hun eigen wijze verslag doen van deze – opnieuw enerverende – reis naar Cambodja. Jan vertelt zijn verhaal aan de hand van een zelfgemaakte filmverslag en Ed zal het door hem samengestelde (en te bestellen) fotoboek presenteren.

Een feest van herkenning voor wie deze reis of één van de vorige keren meegeweest is, maar tevens een goede manier om een indruk te krijgen wat je te wachten staat als je een volgende keer mee wilt gaan. Die volgende keer is trouwens van 9 t/m 18 januari 2015 en wordt onze lustrumeditie!

Met water maken we Cambodja groen

Ook tijdens de Huizenbouwreis van begin dit jaar hebben we weer met eigen ogen kunnen zien hoe belangrijk een goede watervoorziening is voor de Cambodjanen. Voor de oogst, voor de gezondheid, voor de vooruitgang. Na de succesvolle actie van vorig jaar start Stichting Toetssteen daarom samen met Wilde Ganzen een nieuwe actie om Cambodja met water groen te kleuren. Sylvia Ortega-Azurduy van Wilde Ganzen praat ons bij over de nieuwe actie: ‘Water=Groen’ en de mogelijke rol van Wilde Ganzen hierin.

Langlevejouwvrijedag voor Nokor Tep!

Onze actie voor het hoognodige vrouwenziekenhuis Nokor Tep, de droom van Janne Ritskes, wil nog maar niet echt vlotten. Terwijl de potentie er nog steeds is. Tot nu toe lukt het (nog) niet de grote aanjagers te vinden die deze actie nodig heeft. Overigens kan er – behalve actief met vrije dagen – ook passief meegedaan worden, louter door een vermelding op de actiesite www.langlevejouwvrijedag.nl. En sinds kort kan er zelfs direct gedoneerd worden via iDeal. Help mee; dat ziekenhuis moet er komen!

Tot ziens bij de Cambodja Update 2014!

N.B. Bent u verhinderd, maar draagt u onze activiteiten wel een warm hart toe? Help ons dan mee om de Cambodjanen hun bestaan weer op te bouwen. Doneer voor een huis, een waterbron of -reservoir of voor het vrouwenziekenhuis. U kunt direct doneren via iDeal of via IBAN NL61RABO0158588428, Rabobank Maasland, t.n.v. Stichting Toetssteen o.v.v. bijv. ‘donatie huis’ of ‘donatie waterbron’. Elke gift is van harte welkom!