Ga mee huizen bouwen in Cambodja - 10 t/m 20 januari 2014

De 4e Huizenbouwreis van Stichting Toetssteen staat op stapel. Vrijdag 10 januari 2014 vertrekken we richting Cambodja en maandag 20 januari arriveren we weer op Schiphol. De dagen daartussen vormen zeker een onvergetelijke ervaring voor iedereen die mee gaat. Ga ook mee! Er is nog plek maar de sluitingsdatum nadert...

Huizen bouwen in Cambodja: iedereen kan het!

Mede dankzij u zijn al ruim 230 Stichting Toetssteen-huizen voor de armsten van Cambodja opgeleverd. Niet al deze huizen hebben we ook zelf gebouwd; dat doen we maar éénmaal per jaar. Van vrijdag 10 t/m maandag 20 januari 2014 gaan we weer richting Cambodja voor een fantastische 11-daagse reis (geschikt voor jong en oud) waarin we kennismaken met dit prachtige Aziatische land, haar verbazingwekkende cultuur en haar ongelofelijke recente geschiedenis... en waarin we uiteindelijk 2 dagen lang huizen zullen bouwen. Dat is zweten - zeker - maar het is ook onvergetelijk! Bouwervaring is beslist niet nodig. Een beetje lef misschien wel. Wie durft stuurt vóór 10 november een mail naar secretaris@stichtingtoetssteen.nl.

Meer informatie >

Een reis vol hoogtepunten...

Dag 1 – Vertrek Schiphol
Dag 2 – Aankomst Siem Reap – bezoek stad
Dag 3 – Bezoek aan één van de wereldwonderen: Angkor Wat, Bayon en Ankor Thom
Dag 4 - Busreis naar Phnom Penh. Bezoek aan het indrukwekkende drijvende dorp Kompong Kleang. Boottocht in een traditionele boot op het Tonle Sap meer, het grootste meer van Cambodia. Aankomst in Phnom Penh. Boottocht op de Mekong bij ondergaande zon.
Dag 5 – Architectuur trip per Cyclo door historische binnenstad Phnom Penh; bezoek oude wijk met bijzondere kennismaking hoe Cambodjaanse gezinnen hier leven; bezoek Nationaal Museum en Koninklijk Paleis.
Dag 6 – Bezoek per tuktuk aan Janne Ritskes en Tabitha; gelegenheid tot bezoek naai-atelier/winkel; bezoek aan Tuol Sleng gevangenis, Russian Market en Killing Fields.
Dag 7 –  Bustocht naar Kep; bezoek NGO; aankomst in Kep met (optie) bezoek per boot aan het prachtige Rabbit Island.
Dag 8 – Bouwteam gaat op eerste dag 12 huizen bouwen in de provincie Kep.
Dag 9 – Bouwteam gaat op tweede dag 8 huizen bouwen in de provincie Kep; alle huizen worden op ceremoniële wijze aan de nieuwe bewoners overhandigd.
Dag 10 – Ochtend vrij; vertrek per bus naar Airport Phnom Penh.
Dag 11 - Aankomst op Schiphol.

Bovenstaand programma is onder voorbehoud. Centraal in de reis staat het bouwen van de huizen en het kennismaken met de mooie én de minder mooie kanten van Cambodja. Iedere deelnemer zorgt voor de sponsoring van minimaal 1 huis. De reis- en verblijfskosten bedragen ca. € 1.785,—.