Herinnering: Cambodja Update 2013 - zaterdag 29 juni

We nodigen u (plus wie u maar mee wilt nemen) graag nogmaals uit voor de derde ‘Cambodja Update’ van Stichting Toetssteen op zaterdag 29 juni aanstaande, van 11.00 tot 14.00 uur in Vinkeveen.

Deze ‘Cambodja Update 2013’ is bedoeld als terugkomdag voor de Huizenbouwteams van 2013 (The Orange Wave), 2012 (Rainbow Builders) en 2011 (Concrete Lions), maar ook als informatiedag voor alle donateurs en sponsors, voor de pers en alle andere geïnteresseerden.

We zullen alle aanwezigen weer uitgebreid informeren over de stand van zaken van Stichting Toetssteen en onze projecten in Cambodja: het Huizenbouwen, de waterputten-actie en de actie voor vrouwenziekenhuis Nokor Tep. Op informele wijze leggen we zo – in woord én beeld – verantwoording af aan onze donateurs. Behalve informatief wordt het vooral ook gezellig!

Wij zouden het erg waarderen als u hierbij aanwezig bent. We vragen per deelnemer een vergoeding van € 15,– ter dekking van de kosten van eten, drinken en zaalhuur (graag uiterlijk 22 juni te voldoen via rekening 1585.88.428, Rabobank Maasland, t.n.v. Stichting Toetssteen o.v.v. ‘Deelname Cambodja Update 2013’). Een eventueel overschot zal uiteraard weer ten goede komen aan onze projecten in Cambodja (dus hoe meer zielen…). Graag tot dan!

N.B. Weet u iemand die geïnteresseerd is in de volgende Huizenbouwreis?
Vraag hem of haar dan vooral ook mee.

11.00 uur: openingswoord door voorzitter Giulio Tomaello
11.15 uur: presentatie fotoboek Huizenbouwreis 2013 door huizenbouwer Laura Bos
11.45 uur: praatje over de Huizenbouwreis 2013 door huizenbouwer Remus Aussen
12.15 uur: presentatie jaarverslag 2012 door penningmeester Raimon Veen
12.30 uur: lunchpauze
13.00 uur: toelichting waterputten-actie Wilde Ganzen door secretaris Cor Hoogeveen
13.30 uur: toelichting actie Langlevejouwvrijedag door Marcel Straver + huizenbouwer Jos Hemme
14.00 uur: afsluiting

Goed bereikbare locatie in Vinkeveen

Neem op de A2 afslag 4 Vinkeveen en volg aan het einde van de afrit de borden ‘Vinkeveen’. Rij vervolgens tussen de plassen door over de Provinciale weg N201. Aan het eind van de plassen ziet u links de zeilschool (Vinkeveen Haven); ter hoogte hiervan neemt u wederom de afslag Vinkeveen; einde afrit gaat u linksaf onder het viaduct door en na enkele tientallen meters ziet u aan uw linkerhand Vinkeveen Haven. U kunt hier óf aan de overkant bij het Kloosterplein parkeren. We vergaderen in gebouw ‘Het Droogdok’, dit is het gebouw met terras ervoor, direct links naast het parkeerterrein van Vinkeveen Haven.

ook bouwen? >

Verhalen van het Huizenbouwteam 2013

De huizenbouwreis van The Orange Wave was een bijzondere. Het team van 2011 bestond uit 17 deelnemers, het team van 2012 uit 19, maar dit team bestond uit maar liefst 22 deelnemers. Toch kwam het team slechts met 20 mensen tegelijk weer terug... Ook de samenstelling van het team was bijzonder, met o.a. vier stellen en één familie en een grote variatie in alle leeftijden. Luister naar hun bijzondere verhalen over hoe het was om 20 huizen te bouwen in een land dat onze hulp nog hard nodig heeft...

Met water maken we Cambodja groen

Ook tijdens de afgelopen Huizenbouwreis hebben we weer kunnen constateren hoe belangrijk een goede watervoorziening is voor de Cambodjanen. Voor de oogst, voor de gezondheid, voor de vooruitgang. Samen met Wilde Ganzen is Stichting Toetssteen daarom een actie gestart om (naast de huizen, die een goede basis vormen) ook te zorgen voor meer waterputten. Luister naar het indrukwekkende verhaal achter deze actie: ‘Hoe water het verschil kan maken’.

meer over de waterputten-actie >
naar de actie-website >

Langlevejouwvrijedag voor Nokor Tep!

In Cambodja heeft momenteel slechts 7% van de plattelandsbevolking toegang tot medische zorg. Bovendien lijdt 90% van de vrouwen in Cambodja aan langdurige infecties die vaak leiden tot kanker. Janne Ritskes van onze Cambodjaanse partnerorganisatie Tabtiha heeft tijdens haar eigen kankerbehandeling in Singapore besloten dat dit niet langer kan en dat er een ziekenhuis speciaal voor vrouwen moet komen: Nokor Tep. Stichting Toetssteen ondertsteunt Nokor Tep met een actie waarbij men overtollige vrije dagen kan inleveren voor dit goede doel: Langlevejouwvrijedag!

Tot ziens bij de Cambodja Update 2013!

N.B. Bent u verhinderd, maar draagt u onze activiteiten wel een warm hart toe? Help ons dan mee om de Cambodjanen hun bestaan weer op te bouwen. Doneer voor een huis, een waterput (dit bedrag zal door Wilde Ganzen met 55% worden verhoogd!) of voor het vrouwenziekenhuis. U kunt doneren via rekening 1585.88.428, Rabobank Maasland, t.n.v. Stichting Toetssteen o.v.v. bijv. ‘donatie huis’ of ‘donatie waterput’. Elke gift is van harte welkom! Wilt u mee met de volgende bouwreis? Laat het ons dan weten vóór 1 september 2013!