Stichting Toetssteen - Volg het huizenbouwteam 2013 in Cambodja!

De huizenbouwers zijn klaar voor vertrek richting Cambodja en weten zich, behalve door u, ook gesteund door de bouwers van het Rotterdamse ziekenhuis Erasmus MC en... door de organisatie Wilde Ganzen!

Volg de 22 huizenbouwers in Cambodja!

Vrijdag 25 januari in de ochtend vertrekt het Huizenbouwteam 2013 naar Cambodja om daar weer zelf huizen te bouwen voor de allerarmsten van Cambodja. 22 stoere mannen en vrouwen, jong en oud. Ook dit jaar zijn weer alle deelnemers in de mooie, herkenbare oranje t-shirts gestoken door sponsor d’Hersigny Textiles uit Mijdrecht. Volg de bouwers via de website én de Facebook-pagina van Stichting Toetssteen. En laat ze merken dat u het leuk vindt! Er is een heuze journalist mee, Jos Hemme, dus de thuisblijvers zien mooie verslagen van hun avonturen daar tegemoet!

Naar de website van Stichting Toetssteen >
Volg Stichting Toetssteen ook op Facebook >

Basisschool ‘De Schakel’ schenkt gelijknamig huis

Cor Hoogeveen bracht enige tijd terug een bezoek aan basisschool ‘De Schakel’ in Rijnsburg alwaar zijn zus Rina lesgeeft. Aan de groepen 3 t/m 8 vertelde Cor – met behulp van een PowerPoint-presentatie – over het werk van Stichting Toetssteen en dus ook over de het bouwen van huizen en waterputten voor de allerarmsten van Cambodja. De kinderen waren erg geïnteresseerd en stelden de nodige vragen. Om die interesse nog eens te stimuleren werd er voor de groepen 3 en 4 een kleurplatenwedstrijd georganiseerd en voor de groepen 5 t/m 8 een tekenwedstrijd. Er werd enthousiast gekleurd en getekend door iedereen en de winnaars staan inmiddels vermeld op de website van Stichting Toetssteen. De échte winnaars zijn uiteraard straks de bewoners van het huis ‘De Schakel’ dat door de basisschool wordt gedoneerd. Enorm bedankt jongens en meisjes én leerkrachten!

Lees het volledige bericht >
Donatieformulier >

Wilde Ganzen maakt uw donatie nog meer waard!

Naast huizen richt Stichting Toetssteen zich dit jaar ook volop op het realiseren van waterputten. Stichting Toetssteen is verheugd te kunnen melden dat uw donatie hiervoor door Wilde Ganzen wordt verhoogd met liefst 55%! Zo wordt uw donatie nog meer waard dan deze al was!

Stort uw donaties rechtstreeks op het rekeningnummer van Stichting Toetssteen: Rabobank 1585.88.428
(IBAN: NL61RABO0158588428, BIC: RABONL2U). Stichting Toetssteen heeft een ANBI-beschikking (76 942) dus uw giften zijn fiscaal aftrekbaar!

Meer informatie >

Wij een ziekenhuis - zij een ziekenhuis!

De twee oprichters van Stichting Toetssteen, Eterno Terrazzo en Tomaello, zijn momenteel druk bezig om prachtige vloeren en trappen te realiseren voor het grootste en modernste ziekenhuis van Europa: het Erasmus MC in Rotterdam. Maar tegelijkertijd is er in Cambodja nog geen enkel ziekenhuis waar vrouwen met kanker terecht kunnen voor een goede behandeling. Dat moet zo snel mogelijk veranderen. Daarom organiseert Bouwcombinatie Nieuwbouw Erasmus MC, samen met Stichting Toetssteen en in het kader van de actie ‘Langlevejouwvrijedag!’, een speciale bouwvergadering ten bate van vrouwenziekenhuis ‘Nokor Tep’.

We nodigen u van harte uit om donderdag 14 februari 2013 aanwezig te zijn bij deze bijzondere bouwvergadering. Locatie: Burgemeester s’ Jacobplein 3, 3015 CA Rotterdam. Aanvang: 16.00 uur (tot plm. 17.30 uur). Laat u via e-mail (joke.bakker@bcerasmus.nl) even weten of (en met hoeveel personen) u aanwezig zult zijn?

N.B. Zie ook het artikel over deze actie in de Cobouw