Stichting Toetssteen wenst u een opbouwend 2013!

Zo kort na de jaarwisseling brengen we u graag op de hoogte van waar Stichting Toetssteen allemaal mee bezig is. Dat is best veel voor een relatief kleine en jonge stichting. En ú bent een van de donateurs die dit allemaal mogelijk maken. Daar willen we u bij deze gelegenheid dan ook bijzonder voor bedanken! Met uw hulp kon Stichting Toetssteen in 2012 o.a. weer 100 huizen en 50 waterputten bouwen. Met uw hulp willen we dat in het nieuwe jaar het liefst overtreffen. Draag uw steentje bij. Wij wensen u een opbouwend 2013!

Naar de webpagina van het bouwteam >

Het Huizenbouwteam 2013 is compleet!

Het is zover, het Huizenbouwteam 2013 is compleet. De meesten zijn al voorgesteld via onze Facebook-pagina, maar dit zijn ze allemaal; de 22 mannen en vrouwen, jong en oud, die van vrijdag 25 januari tot en met maandag 4 februari 2013 huizen gaan bouwen voor de alleramsten in Cambodja:

Ton van der Giessen en zijn collega Hille Terpstra, Laura en Rinus Bos en hun kinderen Miriam en Redmar (zie foto), Graddus de Haan en zijn partner Gerie van Essen, oprichters Giulio Tomaello en Cor Hoogeveen, Rolien Slort en haar partner André Lamérus, Leo Verhoef, Jos Hemme, Carmen Tomaello en haar partner Remus Aussen, Hans den Ouden en zijn zoon Wim, Sjaak van ’t Wout en zijn partner Mieke, Piet Lagerwaard en ten slotte Niels de Loos.

Wilde Ganzen partner in waterprojecten Stichting Toetssteen

In 2013 wordt water een belangrijk speerpunt van Stichting Toetssteen. Tijdens de Huizenbouwreizen is duidelijk gebleken dat betrouwbare watervoorziening enorm belangrijk is voor de mensen waar we ook de huizen voor bouwen. Een huis vormt een goede basis, maar de beschikbaarheid van water zorgt ervoor dat men écht verder komt. Er kan vaker geoogst worden, waardoor er meer inkomsten ontstaan en men weer aan de eigen toekomst kan werken. Kinderen kunnen naar school en de gezondheid gaat vooruit. Reden voor Stichting Toetssteen om de realisatie van waterreservoirs in 2013 meer prioriteit te gaan geven. Nog net voor het einde van 2012 ontvingen we het geweldige bericht dat de organisatie Wilde Ganzen de waterprojecten van Stichting Toetssteen ondersteunt en de opbrengst met maar liefst 50% zal aanvullen! Samen staan we sterk! Binnenkort volgt meer informatie.

Doneer (weer) een huis of een waterput!

Stichting Toetssteen zorgt voor de bouw van huizen en waterputten voor de armsten van Cambodja. Eens per jaar gaan we zelf bouwen en zien dan gelijk het resultaat van uw giften. Dat resultaat mag er zijn! Maar er valt nog veel te doen, dus doneer (weer)! U doneert al een complete gezinswoning voor € 750,– en met een waterput van € 200,– maakt u meerdere gezinnen blij. Maar uiteraard is elk bedrag welkom, groot of klein!

De stand is momenteel $ 72.000,–. Draag uw steentje bij en help ons naar het doel van $ 110.000,–!

Naar het donatieformulier >
Naar de actiewebsite >

Actie Langlevejouwvrijedag!

Tijdens de laatste Huizenbouwreis is er door de deelnemers al spontaan een gezamenlijke donatie gedaan voor de droom van Janne Ritskes: een (kanker)ziekenhuis voor alle vrouwen van Cambodja. Stichting Toetssteen zit niet stil en heeft daarna gewerkt aan een ambitieuze campagne om deze droom zo snel mogelijk werkelijkheid te laten worden: Langlevejouwvrijedag! Het idee is simpel: werknemers van deelnemende bedrijven kunnen overtollige vrije dagen inleveren ten bate van het vrouwenziekenhuis Nokor Tep. Het is een actie waar iedereen beter van wordt, vooral de vrouwen van Cambodja. De actie wordt o.a. ondersteunt door de Bouwcombinatie Nieuwbouw Erasmus MC (BAM en Ballast Nedam) onder het motto: ‘Wij een ziekenhuis, zij een ziekenhuis’.

Heeft u zelf vrije dagen die u niet op kunt maken of weet u anderen die ze niet op kunnen of willen maken? Laat het bedrijf meedoen en... geniet dubbel van de dagen die je inlevert!

Foto-expostie Nel Kester

Op 18 januari 2013 om 15.00 uur opent Tweede Kamerlid Astrid Oosenbrug de foto-expositie van Nel Kester over haar bijzondere reis dit jaar naar Cambodja (Nel was deelnemer aan het Huizenbouwteam van 2012).

De expositie is in Service- en Zorgcentrum Vaartland, Dillenburgsingel 9, 3136 EA Vlaardingen (A20 Gouda - Hoek van Holland, afrit 9). De expositie is dagelijks te bezichtigen van 09.00 tot 17.00 uur en duurt t/m 21 maart 2013.

Naar het nieuwsbericht >