september 2012 - wie gaat er mee huizen bouwen in Cambodja?

Stichting Toetssteen is toe aan de derde Huizenbouwreis. Vrijdag 25 januari 2013 vertrekken we richting Cambodja en maandag 4 februari landen we weer op Schiphol. De dagen ertussen vormen een onvergetelijke ervaring voor iedereen die mee gaat. Ga ook mee! Er is nog plek...

Ook bouwen? Meer info >

25 januari t/m 4 februari 2013: we gaan weer bouwen. Wie gaat er mee?

Afgelopen augustus hebben we een belangrijke mijlpaal bereikt: het 200e Stichting Toetssteen-huis werd toen in Cambodja opgeleverd. Niet al deze huizen hebben we zelf gebouwd; dat doen we maar éénmaal per jaar. Eind januari 2013 gaan we weer richting Cambodja voor een fantastische 10-daagse reis waarin we kennismaken met dit prachtige Aziatische land, haar verbazingwekkende cultuur en haar ongelofelijke recente geschiedenis... en waarin we uiteindelijk 2 dagen lang huizen zullen bouwen. Dat is zweten - zeker - maar het is ook een onvergetelijke ervaring voor iedereen die ooit meegegaan is! Bouwervaring is echt niet nodig. Lef mischien wel. Wie durft?

Cambodja Netwerkdag in Hilversum

Vrijdag 14 september was in Hilversum de 2e Cambodja Netwerkdag, waar alle Nederlandse organisaties die zich met hulp richten op Cambodja met elkaar kennismaken en van elkaar leren. Stichting Toetssteen was met drie bestuursleden vertegenwoordigd op deze interessante netwerkdag met o.a. workshops over fondsenwerving, onderwijs en ondernemerschap. Dank aan de organiserende ‘collega’s’ van Stichting De Brug, Hopeful Children Centre, Ideas-at-Work en Wilde Ganzen!

Naar Twitter >

#stichtingtoetssteen, RT please!

De Facebook-pagina van Stichting Toetssteen (www.facebook.com/stichtingtoetssteen) heeft al meer dan 100 ‘likes’ en nu is het tijd dat we ook actief worden op dat andere sociale medium, genaamd Twitter. Dit betekent weer een extra interactie mogelijkheid voor onze achterban én voor nieuwe volgers, delers, ‘likers’ enzovoort. We nodigen iedereen uit: volg en (re)tweet @st_toetssteen!

Stichting Toetssteen in actie voor vrouwenziekenhuis Nokor Tep

Wie de website van Stichting Toetssteen bezoekt treft op de homepage een banner aan die doorlinkt naar de speciale actiesite van de campagne ‘Lang leve jouw vrije dag’. Binnenkort sturen we hierover een speciale nieuwsbrief-editie, met alle informatie over deze campagne waarmee we op een bijzondere manier geld willen ophalen voor vrouwenziekenhuis ‘Nokor Tep’ dat in Phnom Penh gebouwd moet gaan worden. Dit ziekenhuis moet er voor zorgen dat alle vrouwen van Cambodja (rijk of arm) aan kanker geholpen kunnen worden. Momenteel is goede medische hulp voor de meeste vrouwen in Cambodja namelijk nog onbereikbaar. Binnenkort meer!

Het bestuur van Stichting Toetssteen nodigt u uit om mee te gaan!