nieuwsbrief - april 2012 - stichting toetssteen op tv!

Kijkt u ook? Volgende week, donderdag 12 april, is Stichting Toetssteen te zien in het tv-programma ‘Nederland Helpt’. Stichting Toetssteen komt uitgebreid aan bod in dit EO-programma over goede doelen van Nederlanders. Er is onder andere een impressie te zien van de laatste bouwreis. De uitzending start om 17.05 uur op Nederland 2. Mocht u het programma moeten missen, dan biedt Uitzending Gemist uitkomst.

Lees Peter’s verhaal >

De persoonlijke ervaringen van Peter de Vries, Huizenbouwer 2012

Hoe kunnen we u een goede indruk geven van wat u te wachten staat als u deelneemt aan een bouwreis naar Cambodja? Eén van de manieren is een geschreven verslag van de persoonlijke ervaringen tijdens zo’n reis. Deelnemer Peter de Vries, die samen met zijn partner Dieni, deelnam aan de recente bouwreis eind januari, begin februari maakte een compilatie van zijn eerdere blog-verslagen. Een interessante (én vermakelijke) rapportage van hoe het er bij zo’n reis aan toe gaat...

Bekijk de video >

Time-lapse video van een huis in aanbouw

Een andere manier om u een indruk van het huizenbouwen te geven is deze prachtige time-lapse video. In werkelijkheid duurt het uiteraard allemaal wat langer, maar een aardige indruk geeft het zeker. Deze video is gemaakt tijdens het bouwen van een door Stichting Toetssteen gesponsord huis door leraren van de International School of Phnom Penh. Leerlingen en leraren van deze school bouwen binnenkort ook nog een flink deel van de overige Toetssteen-huizen. N.B. In dezelfde rubriek als deze video vindt u ook een idee van het programma van een Bouwreis.

Vind ik leuk: de tijdlijn-presentatie van Stichting Toetssteen op Facebook!

Kent u de Fanpage van Stichting Toetssteen op Facebook al? Deze is nu ook in de nieuwe tijdlijn-presentatie. Stichting Toetssteen ziet Facebook als een belangrijk medium waarmee in korte tijd ieders netwerk optimaal kan worden ingezet. Het zou fijn zijn als er zoveel mogelijk bezoekers Fan worden van onze Pagina. Klikt u op de button ‘Vind ik leuk’? Dan zorgen wij er voor dat u het ook leuk blijft vinden. Zo vindt u er, naast alle berichten op het prikbord, ook allerlei nieuws via de tab 'Opbouwende berichten' en een actueel overzicht van reeds gerealiseerde huizen onder de tab ‘laatste huizen’. Leuk hé!

Lees het hele artikel >

Janne Ritskes ontvangt Veuve Clicquot Initiative for Economic Development Award!

Stichting Toetssteen feliciteert – onze steun en toeverlaat in Cambodja – Janne Ritskes met het ontvangen van deze award van het bekende Franse Champagnehuis. Janne ontving de onderscheiding op 11 februari 2012 tijdens een galadiner van de American Women Group in Parijs. De AWG had Janne voorgedragen voor deze onderscheiding vanwege haar bijzondere verdiensten voor de allerarmsten in Cambodja, met name haar inspanningen om de gezondheid en levensstandaard van gezinnen te verbeteren o.a. door de beschikbaarheid van gezond drinkwater en door het bevorderen van hun zelfstandigheid en het leren investeren in hun eigen toekomst.

Wordt ook donateur! >

Tot slot..

Denk nooit ‘dat is onbegonnen werk’, ‘dat gaat nooit lukken’ of ‘wat maakt dat nu uit’. Alle beetjes helpen; elk steentje draagt bij! Draagt u ook een steentje bij?