stichting toetssteen - Ga mee huizen bouwen in Cambodja!

Sinds de oprichting eind 2010 heeft Stichting Toetssteen al meer dan 100 arme Cambodjaanse gezinnen van een behoorlijk huis voorzien (zie het huizenoverzicht op de website). Dit ­gebeurt in kleine projecten door samengestelde ‘bouwteams’ van ­zo’n 20 enthousiaste ­mensen die graag ook zélf een steentje bijdragen. Bouwervaring is hier niet voor nodig. Geld wel!

Meegaan: een onvergetelijke ervaring!

Een huis sponsoren kost € 750,– (je mag het huis dan zelf een naam geven); als je mee wilt gaan om te bouwen komt daar ca. € 1.750,– bij voor de reis- en verblijfkosten. Dan heb je wel een avontuurlijke én goed verzorgde reis, waarin je ­kennis maakt met dit prachtige land en haar inwoners. Maar bovenal: je geeft een kansarm Cambodjaans gezin weer een toekomst! Inmiddels is wel gebleken: meegaan en bouwen in Cambodja is echt een onvergetelijke ervaring!

10 dagen Cambodja opsnuiven...

Het hoofddoel van de reis is en blijft uiteraard het bouwen van zoveel mogelijk huizen voor de allerarmsten in Cambodja. Maar alle dagen bouwen is onmogelijk en dus kunnen de andere dagen benut worden om zoveel mogelijk van het land te zien: de hoofdstad Phnom Penh, het enorme tempelcomplex Angkor Wat, het Koninklijk Paleis en nog veel meer. De reis is goed verzorgd, vind plaats in het droge seizoen (temperatuur gemiddeld 30 graden!) en is zoveel mogelijk afgestemd op de westerse mens. Deelnemen aan een bouwreis blijkt trouwens een prima gelegenheid voor kennisuitwisseling en uitbreiding van je relatienetwerk. Wie mee wil moet wel zelf zorgen voor de nodige inentingen en een geldig paspoort.

Ga je mee eind januari 2012?

We zouden het fijn vinden als je eind januari met ons meegaat (exacte reisperiode wordt nog bekendgemaakt). Draag zelf een steentje bij en help eigenhandig mee huizen bouwen in Cambodja! Bekijk de video voor een impressie van de vorige bouwreis.

Ga je mee? Reageer dan vóór 23 november via het antwoordformulier op de website of mail naar info@stichtingtoetssteen.nl

Overigens: Stichting Toetssteen is ANBI-erkend dus alle giften – groot of klein – zijn fiscaal aftrekbaar.

Het bestuur van Stichting Toetssteen nodigt je van harte uit!