218Palazzo

bouwteam: The Orange Wave
plaats: Lompeng village, Dangkor commune, Damnak Jang Eu district, Kep province

sponsor: Hans en Wim den Ouden

Op zondag 27 januari verloren we in de Ta Prohm tempel teamlid Hans den Ouden. Een dierbare reisgenoot, relatie, vriend en trotse vader van Wim. In overleg met de familie besloot Wim om bij ons te blijven in Cambodja en samen met ons de missie van het team te volbrengen tot hij met zijn vader terug vloog naar Nederland.

Het bouwen gebeurde dus zonder de twee Van Oudens, een groot gemis. Maar juist voor die twee hebben we keihard gewerkt om ook de huizen die Hans en Wim gefinancierd hebben aan de Cambodjaanse gezinnen te kunnen overhandigen. Dat werden mooie en emotionele momenten.

Erg mooi is het gebaar van het huizenbouwteam van 2012, de ‘Rainbow Builders’. Toen ze het tragische nieuws hoorden, besloten ze ter ere van Hans een huis te financieren wat naar hem en zijn vrouw Gerda genoemd is (zie huisje 212).

Hans, die zoveel zin had in deze reis en vooral in het bouwen op het platteland. Die de drie dagen die we met hem waren duidelijk enorm genoot. Hans den Ouden, een man om nooit te vergeten.

Zijn vrouw Gerda moet alleen verder, haar man kwam niet meer terug van ‘vakantie’. Het huis is daarom niet alleen naar Hans genoemd, maar ook naar haar. Ze moet door met haar leven zonder haar geliefde echtgenoot, maar met de sterkte en het vertrouwen om verder te leven.

Een nieuw huis, hoog en droog op palen.
Het vorige huis van deze familie.
Hans en Wim den Ouden