5Jos Florentinus

bouwteam: Concrete Lions
plaats: Kep district, Cambodja

sponsor: Familie en vrienden van Jos

Jos Florentinus (13.01.1948 te Vlaardingen - 24.08.2010 te Maastricht) was een energieke, warme en integere vrouw die altijd voor een ander klaar stond met raad en daad. Zij had groene vingers en de vruchten van haar tuin werden als blijk van haar liefde met anderen gedeeld. Haar gastvrijheid was buitengewoon en haar huis was voor vele familieleden en vrienden jarenlang een plaats waar men zich welkom en geborgen wist. Haar bescheidenheid en dienstbaarheid vonden hun oorsprong in haar Indische afkomst. Ze groeide na de oorlog op in een gezin dat probeerde het grote verdriet en onrecht dat de Indische mensen was aangedaan te verwerken. En zo heeft de oorlog de loop van haar leven voor een deel bepaald. Zij kreeg een zusje, Paula. Samen met haar man André bouwde ze haar eigen huis in Scheulder. Haar Indische tantes speelden een belangrijke rol in haar leven en er was geen groter kindervriend dan Jos. Na haar werkzame jaren bij SVB deed ze veel vrijwilligerswerk o.a. voor de RK kerk in Margaten en andere organisaties. Ze was ondernemend en had een brede interesse, maar bovenal in mensen. Dit maakte haar tot een boeiende persoonlijkheid. In alles wat Jos deed, stond de ander steeds centraal. Ze was onvermoeibaar, geestig en eigenwijs, maar ze nam zichzelf niet altijd voldoende in acht. Een hersenbloeding werd haar fataal. We zullen moeten leren leven met het gemis van een kleurrijke, eigenwijze en humoristische vrouw: Jos, die zoveel voor ons betekent.

In memoriam Jos Florentinus

De bouwers (Annette en Mark en de kinderen, Giulio, Alireza, Peter en Theo van Tomaello) en de bewoners voor het nieuwe huis.
Er wordt gewerkt met man (Giulio Tomaello) en...
...vrouw (nicht Annette Fuller Weimar).
Het voltallige Tomaello-team: Giulio, Alireza, Theo en Peter.
En... klaar!
Een gelukkig en trots gezin voor hun nieuwe huis.
Het naambordje.