208De Schakel

bouwteam: The Orange Wave
plaats: Lompeng village, Dangkor commune, Damnak Jang Eu district, Kep province

sponsor: Basisschool De Schakel, Rijnsburg

Cor Hoogeveen heeft bij basisschool De Schakel in Rijnsburg voor de klas verteld over Stichting Toetssteen en het bouwen van huizen voor de allerarmsten in Cambodja. Hieronder het verslag zoals wij dat van de school zelf ontvingen:

Wij, basisschool ‘De Schakel’ in Rijnsburg zijn een christelijke basisschool. Dat houdt in dat wij het christelijke geloof als uitgangspunt hebben. Dit willen wij ook naar buiten toe in de praktijk brengen. Daarom vragen wij iedere vrijdag aan onze leerlingen om ‘geld voor de zending’ mee te nemen. Dat geld wordt dan besteedt voor projecten om bijvoorbeeld Bijbels te kopen, maar ook om de medemens die op een andere manier hulp kan gebruiken te helpen.

Dat is de reden waarom we ook geld bij elkaar gespaard hebben om via Stichting Toetssteen een huis te laten bouwen voor de mensen in Cambodja.

Cor Hoogeveen (broer van één van de leerkrachten) heeft in de groepen 3 t/m 8 via een PowerPoint-presentatie het een en ander over het project verteld. De kinderen waren erg geïnteresseerd en stelden de nodige vragen.

Om de leerlingen nog meer te stimuleren is er voor de groepen 3 en 4 een kleurplatenwedstrijd gehouden en voor de groepen 5 t/m 8 een tekenwedstrijd. Natuurlijk hebben alle andere leerlingen ook mooi gekleurd en getekend, maar de winnaar van de kleurwedstrijd is Justin uit groep 4 en de winnaar van de tekenwedstrijd is Christel uit groep 6.

Wij zijn blij dat we een huis voor onze rekening kunnen nemen en vinden het erg leuk dat het huis de naam van onze school draagt: ‘De Schakel’.

Het zojuist door Cor en andere huizenbouwers van Stichting Toetssteen gebouwde huis op palen.
Het vorige huis van deze familie, nog vooral van bladeren.
Cor Hoogeveen vertelt voor de klas over het bouwen van huizen voor de armsten van Cambodja.
De winnende kleurplaat van Justin uit groep 4.
De winnende tekening van Christel uit groep 6.